Sunday, October 12, 2008

AKHIR SEMESTER 2007/2008 (APRIL 2007)

Tahun depan semester 1 sesi 2008/2009, aku dah kene buat Latihan Ilmiah. Semua orang memang risau nak pilih tajuk, termasuklah aku. Tiba-tiba satu hari, K.suri memberitahuku dia mahu menyertai penyeliaan latihan ilmiah di bawah Dr.Hajjah Fatimah Mohd Yassin dan Dr. Saemah Rahman. Dia ada ajak aku jugak, dia cerita la apa yang patut dilakukan dalam seliaan di bawah dua pensyarahku tadi.

Pada mulanya memang aku ragu-ragu dan sedikit bimbang. Maklumlah kena buat Latihan Ilmiah berpandukan ICT dan Kemahiran berfikir. Aku minat dengan perkomputeran. Tapi tulah, bila susah sikit tu yang aku pun naik bingung. Dengan lagi kemahiran berfikir.. aku rasa lemah sangat. Semt dulu pun masa ambil kemahiran berfikir, aku bukan pandai sangat. Tapi akhirnya, dengan tekad dan ikhtiar, aku pilih juga penyeliaan di bawah kedua-dua pensyarahku tadi. Aku memang selalu berdoa, agar diberi kekuatan dalam menyiapkan latihan ilmiah aku..

Langkah pertama sekali dalam tugas aku,

1- Dr. suruh daftar email masing-masing dalam group. Dr. kata nak pelajar-pelajar yang dibawah seliaan beliau belajar dalam group. Saling tolong menolong. Aku suka cara tu, nanti aku boleh tanya rakan-rakan lain kalau tak tahu.

2- Aku cepat-cepat daftar. Masa tu, kami pelajar-pelajar seliaan beliau komunikasi melalui SMS. Aku sebenarnya lupa-lupa jugak cara nak daftar group email. Aku hantam jer. Baca arahan kat Yahoo tu, pastu buat. Alhamdulillah jadi. Teringat pulak zaman aku tahun satu dengan Dr. Hajjah belajar subjek ‘KOMPUTER DALAM PENDIDIKAN’. Kene bermain dengan computer dan internet.

3- Lepas daftar kat email group, Dr. bagi arahan melalu email jer. Ape-apa tulis jerk kat email.

0 comments:

 
REFLEKSI ILMIAH 08 - Made free by Free Blog,SEO Created by Diznews Online
by TNB